بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

seo manager
25 خرداد, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی، مکمل‌ های بدنسازی می‌توانند ابزاری مفید برای کمک به ورزشکاران در رسیدن به اهداف تناسب اندامشان باشند.

 با این حال زمان مناسب برای شروع مصرف آنها 90 روز بعد از شروع اولین جلسه باشگاه می باشد.

در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که بهترین زمان برای شروع مصرف مکمل بدنسازی چه زمانی است.

اول از همه به این اشاره کنم که بهترین مکمل برای بدنسازان ایرانی مکمل های شرکت پگاه هستند مثل پروتئین پگاه

پروتئین پگاه

چه زمانی باید مکمل بدنسازی مصرف کرد؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • اهداف شما: اگر به دنبال افزایش عضله هستید، ممکن است نیاز به مصرف مکمل‌های متفاوتی نسبت به کسی که به دنبال کاهش وزن است داشته باشید.
  • سطح تناسب اندام شما: اگر مبتدی هستید، ممکن است لازم نباشد به اندازه یک ورزشکار باتجربه مکمل مصرف کنید.
  • رژیم غذایی شما: اگر از قبل رژیم غذایی سالم و متعادلی دارید، ممکن است نیازی به مصرف مکمل‌های زیادی نداشته باشید.

به طور کلی اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که افراد تا زمانی که حداقل 3 تا 6 ماه به طور منظم و مداوم ورزش نکنند، مکمل بدنسازی مصرف نکنند.

این به این دلیل است که بدن شما در ابتدا باید به تمرینات جدید عادت کند و قبل از اینکه نیاز به مکمل داشته باشد،

ببینید که آیا به تنهایی می‌تواند به نتایج مورد نظر شما برسد یا خیر.

پس از 3 تا 6 ماه تمرین منظم، اگر هنوز به اهدافتان نرسیده‌اید، ممکن است بخواهید مصرف مکمل را در نظر بگیرید. با این حال، مهم است که قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل،

با یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی مشورت کنید.

آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که کدام مکمل‌ها برای شما مناسب است و بهترین دوز برای شما چیست.

ما در این مقاله به تمرینات بدنسازی برای فوتبالیست‌ها پرداخته ایم

در اینجا چند نکته کلی برای زمان‌بندی مصرف مکمل‌های بدنسازی آورده شده است:

  • پروتئین: پروتئین را می‌توان قبل، حین یا بعد از تمرین مصرف کرد.
  • کراتین: کراتین را می‌توان قبل یا بعد از تمرین مصرف کرد.
  • آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA): BCAA را می‌توان قبل، حین یا بعد از تمرین مصرف کرد.
  • گینر: گینر را می‌توان بعد از تمرین یا در میان وعده‌های غذایی مصرف کرد.
  • مولتی ویتامین: مولتی ویتامین را می‌توان صبح با صبحانه مصرف کرد.

مهم است که به یاد داشته باشید که مکمل‌ها جایگزین رژیم غذایی و ورزش سالم نیستند.

برای رسیدن به بهترین نتایج، باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.

بهترین مکمل ها برای حجم را در این مقاله خدمت شما کامل توضیح داده ایم

موارد منع مصرف مکمل بدنسازی:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای
  • کسانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند

قبل از مصرف هرگونه مکمل، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین زمان برای شروع مصرف مکمل بدنسازی پس از 3 تا 6 ماه تمرین منظم و مداوم است.

شما می توانید با مطاله این مقاله آگاه شوید بر تاثیر شیر و مکمل بر عضله‌سازی و تناسب اندام

با این حال، مهم است که قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل،

با یک متخصص تغذیه یا مربی ورزشی مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که مکمل‌ها جایگزین رژیم غذایی و ورزش سالم نیستند.

اینجا وبلاگ پگاه پروتو هست ما هر روز به تولید محتوا با کیفیت آموزشی و خبری برای شما ورزشکاران عزیز می پردازیم

با احترام تیم تولید محتوا پگاه پروتو

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.